Sunday, October 14, 2012

Nepaal

Yei! Ma olen p2ris ametlikult lummatud Nepaalist. Siin on m6nus ja mul on veidi kurb meel, et seda aega on t2nu haigusest taastumisele ysna piiratult. Homme koperdame veel ringi ja ylehomme lendame Taisse. Ma kyll proovisin lennupileteid muuta, kuid kuna siin on suurim festival Dasain tulemas, siis on see keeruline ning tooks kaasa liiga palju lisakulusid. Seega j22b Nepaal ootele ja ma usun, et naaseme siia veel. Yldiselt tundub, et ma olen osa oma hingest j2tnud merele ja m2gedesse, sinna t6mbab koguaeg tagasi, iga ilmaga ja meeleolus.

Igal juhul, kui olime end enam v2hem Lauriga jaulule saanud otsutasime, et l2hme tuulutame ning puhastame oma keha ja hinge sellest haigusest 2ra. Veidikene juurdlemist ja tundus, et parim variant oleks Langtangi National Park, mis on v6rdlemisi Kathmandule l2hedal ning kus on erineva pikkusega loodusradu / m2gimatku. Pakkisime m6ned sokid, magamiskotid ja magusat ning l2ksime reede hommikul teele. Kuna bussid Dunchesse l2hevad ainult 2 korda p2evas, siis saabusime bussijaama varakult ning kindlustasime sellega koha bussis. V6i noh v2hemasti sel hetkel meile tundus nii. Seej2rel nautisime t6suvat p2ikest, lahjat kohvi ning 6hus keerlevat tolmu algava p2eva ja inimeste sagimise taustal. Tagasi minnes bussijaama tuli v2lja, et meie 7.30 v2ljuma pidanud buss on juba lahkunud, nimelt oli bussijaama kell ees. 

Kui ma laiutasin k2si, et mis nyyd siis saab soovitati esmalt v6tta takso ja pyyda buss jumal teab kust kinni. Ma siis laiutasin v2he rohkem k2si, viskasin patsi ja kurtsin, et see nyyd kohe mitte ei l2he. Selle peale 8eldi, et okei okei 5 minutit oodake. Tehti umbes 5 telefoni k6net, seej2rel saabus kohale mootorratta hiir tsikliga ja v6ttis Lauri peale. Minu v6ttis oma tsikli peale bussjaamas meile pileti myynud tyyp. Need 15 minutit s6itu olid p2ris meeleolukad. Kui Lauri juht pani kiiretel tuuridel ajama, siis minu juhil oli aega kyll. Eesk2tt ilmselt selle t6ttu, et valge tydrukuga on p2ris huvitav m2gedes tuuritada ja abiellumise yle m6tteid m6lgutada. Natukese aja p2rast tuli v2lja, et tyyp v2ga loodab endale valge naise leida ja v2lismaale s6ita ning oli veidi pettunud, et ma vedu ei v6tnud. 

P2rast k6ike seda j6udsime me m2ele seisma j22nud bussile. K6ik see bussit2is rahvast ootas kannatlikult meie j2rele, kokku umbes 10 minutit. P2ris piinlik oli aga hiljem kui ma kogu seda bussireisi analyysisin, siis 10 minutit oli nohu. Nimelt oli meil l2bida kokku 118 km Kathmandust Dunchesse ja kui esialgu 8eldi, et selleks kulub v2hemalt 7 tundi kui mitte 9, tundus see ysna ebareaalne. 
Ebareaalsusest sai aga reaalsus. Kokku veetsime bussis umbes 8 tundi, koos peatuste, lugematute politsei kontrollpunktidega ning streikidega. Igal juhul oli see v2ga meeleolukas. Buss vedas lisaks inimestele kanu, propaani, riisi jnejne. P2eva l6puks j6udsime edukalt Dunchesse, et v2lja puhata ja j2rgmisel p2eval alustada oma matka. 

Ilmselt oleks tagantj2rele m6eldes v6inud teha selle raja teistpidi ehk siis alustades Kathmandust ja l6petades Dunches, kuna aklimatiseerumiseks on rohkem aega ning t6usud on laugemad ja vahelduvad laskumistega, kuid v2ljakutsed on alati p6nevad. 
Rada on ysna h2sti t2histatud ja vaatamata k6rgustele ysna h2sti l2bitav. Loodus on t6eliselt hingemattev ning kuna hooaeg pole veel p2riselt alanud, siis n2gi tee peal erinevaid matkajaid ysna v2he. Mingil p6hjusel otsustavad enamus inimesed v6tta kaasa porteri / sherpa / giidi kuidas iganes siis seda parasjagu nimetada ning lasta kaasa vedada uskumatu kogus asju. Kui need inimesed ise m2kke oma varustust veaks, siis ma olen kindel, et kogus oleks v2hemalt poole v2iksem. Igal juhul kohtas nii m6ndagi loodusnautlejat, kes oli tugevalt parfyymitatud, ime, et k6pskingi jalas polnud. 

Me ei olnud varasemalt nii k6rgele t6snud, k6rgeim tipp oli veidi yle 4600 meetri. Alates kusagil 2500 meetrist v6ib hakata altituud veidi tervisega trikitama ning t6usta tasuks pigem ettevaatlikult ja stabiilselt. Meil 6nneks avaldus altituud ainult kerge peavaluga. Ja kuna enne olin mina sellisest haigusest l2bi k2inud, siis tekitas m2gede 6hk ja v2rskus pigem kehaliselt ja vaimselt puhastumist. Ma olen v2ga 6nnelik, et otsustasime selle retke ette v6tta, tagasi linna saabudes oli oluliselt parem tunne. 
Ma kyll alguses olin l88dud, et planeeritud Annapurna ringi tegema minna ei saanud, kuid kui n2gin millised massid Kathmandust sinna suunduvad, siis pigem olen t2naseks p2evaks seda meelt, et kui Nepaalis trippida, siis tasub valuda v2hem k2idud radu, mitte kiirteele suunduda. 

Pikemad lood m2gedest ja retkedest tulevad siis, kui oleme kodus. Pilte kahjuks ka ylesse panna ei saa, niiet luban et korraldame eri riikide 6htud koos pildimaterjali ja temaatilise s66giga. 

Hetkel aga naudime viimaseid p2evi Kathmandu orus ja ylehomme s2time end yle pika aja lennukile, et lennata Taisse. Kui kellelgi on h2id soovitusi Tai osas, siis ei tasu end tagasi hoida, kuna meil pole 6rna aimugi, mida me seal pihta hakkame. 

Ilmselt on keeruline rohkem hyplevat lugu kirjutada aga kuna meil arvutit pole, siis k6ik teated sellest, et elu s ja terved oleme, saavad kokku treitud kusagil netipunkrites, mis ei ole eriti inspireeriv. Seega vabandust viletsa kirjakeele, kirjavigade ja kohutava sisu p2rast. Esteetidel soovitan reisimuljeid huvi korral p2ris elus kuulata. Kaks kuud ongi veel ainult j22nud. Ytleme nii, et kui meil jututeemad otsa saavad, siis l2heb m6te alati Eesti toidule ja sellele, mis me k6ik 2ra s88me, kui koju j6uame. Ilmselt esimesed 3 p2eva istume ja mugime. 

No comments:

Post a Comment