Autoga m88da Sri Lankat ringi vuhamine koos maailma k6ge paremate inimestega oli v2ga fun. Kuigi auto rentimine on tehtud m6ev6rra keeruliseks on v6imalik siiski saada korralikud rattad alla v6rdlemisi v2ikese raha eest. Turistidelt n6utakse enamus firmades rahvusvahelisele juhiloale lisaks veel t6endit, mida v2ljastatakse ainult Colombost. Me olime selleks ajaks, kui selline info v2lja tuli, omadega j6udnud juba Kandysse ja kuna liiklemine yksk6ik millise vahendiga v6tab Sri Lankal ysna kaua aega, siis ei tundunud ahvatlev hakata tagasi liikuma. Niisiis asusime alternatiivide otsingutele. Enamasti tahetakse rentida sulle maha auto koos juhiga, kes sind siis m88da igasugu turismil6ke veab ning oma poolt valitud 88bimiskohtadesse paigutab. Teine variant on see, et yritatakse sulle rentida Sri Lanka m6istes t6eline lusksusauto koos AC'ga ja muude mugavusvidinatega. Kui j2rjepidevalt jonni edasi ajada, siis on aga v6imalik saada ka t2iesti traditsiooniline Aasia pereauto ehk Suzuki Marutti, mida t2navapildis kohtab ilmselt k6ige enam.
Ausalt v2ga pyss masin. Meil oli oma 10 p2evase teekonna jooksul korduvalt avastamisr88me. Kuna poisid tahtsid pildistada, siis otsustasime, et mina s6idan. Ilmselt on mul erinevates riikides s6itmise osas ka k6ige rohkem kogemusi. Kuldne reegel Sri Lankal s6ites on, et unusta k6ik mida liikluskoolis 6petati ning usalda oma sisetunnet. See t2henab seda, et k6ikv6imalikud liiklusm2rgid enamasti puuduvad (kogu aja jooksul n2gin ma liialdamata umbes 10 liiklusm2rki), samuti pole valgusfoore (selle asemel on vahetevahel reguleerijad) ning valdav osa sind ymbritsevaid juhte kommuikeerub kuulmise j2rgi ehk siis man88vri tegemisel antakse m2rku signaaliga, sama kehtib n2iteks m2gedes pimedate kurvide puhul.
Kuigi esmapilgul tundub liiklus umbes nagu oleks keset und sipelgapessa sattunud on tegelikult k6ik ysna loogiline ja vaat et isegi turvaline. K6ige suurem tuvalisus risk on bussijuhid, kes lihtsalt on maniakaalsed. Mikk andis sellele v2ga lyhikese ja selge sisu, nimelt bussijuhid teenivad l2bitud otsade pealt ning seet6ttu yritavad v6imalikult kiiresti yhest kohast teise v6imalikult palju inimesi viia. Kuna valdavalt bussipeatusi pole ning inimesed hyppavad bussi peale ja maha soovitud kohatdes, siis tuleb arvestada, et buss v6ib keset kihutamist ilma mingi m2rguandeta j2rsku p6mdi seisma j22da. Seega pikivahe on soovituslik. Kuna liiklus on enamasti ysna aeglane, siis on bussid ka p2ris head vahendid, kuidas kiiresti edasi liikuda, nimelt tuleb neile lihstalt sappa v6tta. Ahjaa, kuna bussijuhi t88 on ilmselt parajalt kurnav, siis suurem osa neist n2rib beeteli lehti, mis hoiab neid 2rksana ja pidevas vines. Igaks juhuks tuleb arvestada ka selleda, et liikluses kipub suuremal olema rohkem j6udu ja 6igust. N2iteks pole ebatavaline, kui buss teeb m88das6itu samal ajal kui vastu tuleb rekka ning sujuvalt moodustub v6rdlemisi kitsal teel 3 rida.
Yldiselt naisi v2ga auto roolis ei kohta, seet9ttu valdav kontakt kohaliku politseiga oli siis, kui nad m88da s6ites pikalt j2rele vaatasid. Mingi hetkel m2gedes 6nnestus mul aga teha endalegi m2rkamatult m88das6itu yle kahe pideva joone ning m2e otsas ootasid ploomid, kes mind lahkelt rajalt maha v6tsid. Varasemalt oli Mikk 8elnud, et enamasti ploomid v2ga hea inglise keele oskusega pole ning lasevad seet6ttu v2lismaalased minema. Meie yllatuseks aga valdasid need kaks ploomi inglise keelt vabalt. Kiire m6ttet88 tulemusena ei j22nud selles olukorras muud yle, kui et k2ituda ise kui umbkeelne ning mingil p6hjusel tundus mulle hea m6te 8elda, et me oleme venelased. Poisid ainult noogutasid pead ja mina tsut-tsut r22kisin inglise keelt. Vaatamata politsei ponnistustele mulle selgeks teha, et mind viiakse arestimajja ja tuleb suur trahv because of very very very dangerous driving lasid nad mu pearaputuste peale siiski minema. Rohkem meil 6nneks kohaliku politseiga kokkupuuteid polnud.
No comments:
Post a Comment