Sunday, July 8, 2012

Uus-Meremaast veelkord


Kuigi Austraaliat ja Uus-Meremaad tihtipeale pannakse ühte patta ja võrreldakse, siis minu jaoks on tegemist kahe täiesti erineva riigiga. Austraaliast ammutasin ma peaasjalikult erinevaid kogemusi, seiklesin täiesti jaburates paikades ja avastasin enda jaoks palju tundmatut, kuid kui päris aus olla siis, minu süda sinna riiki kindlasti maha ei jäänud. Kui ma peaksin kunagi kusagil mujal elama, siis Uus-Meremaal võiksin seda küll vabalt teha. Mul on kahju, et tegemist on eestlaste jaoks sisuliselt teise maailma otsaga ning siia jõuavad ilmselt võrdlemisi vähesed meist, kuivõrd kohale jõudmine on aega nõudev ja kulukas. Valdav osa kohalikust turismist moodustavadki ilmselt austraallased ja erinevate aasia riikide esindajad.  Eurooplasi, kui nad ei ole just work and holiday'ga siia tulnud, kohtab harva. 

Kuna loodus on hingematvalt kaunis, siis on pidevalt vaatamata külmale tunne, et võtaks koti selga ja läheks 'maid avastama'. Võrreldes Austraaliaga on seda üsna turvaline ka teha, kuna siin puuduvad kõikvõimalikud putu-mutu-mao-tegelased, kes sind kas siis natukene või päris palju vigastada võivad. Suurim jõud on siin loodus ise. Mägedes võib kohati ilm muutuda radikaalselt loetud minutite jooksul ning tihtipeale tuleb erinevatelt loodusradadelt oma võimeid ülehinnanud turiste päästmas käia. Siin on hea hingata! 

Ma isegi kurvastan, et meie lahkumiseni on jäänud sisuliselt loetud nädalapäevad. Katsume võtta senikaua kõike seda külalislahkust ja ilu, mida NZ pakub. Oleme õnnelikud ja naudime iga päeva ja hetke. 

No comments:

Post a Comment