Monday, June 25, 2012

Juunikuus lumi on maas!

Hetkel on meil elu väga põnev, poole hilisõhtu pealt hakkas taevast alla sadama paksu lume/lörtsi segu. Mina kukkusin suurest rõõmust muidugi hüppama, et nii tore lõpuks ometi sajab lund! Ilus ja valge jne. Sel hetkel ei olnud ma veel tudeerinud lume konsistensiga ega ka sellega, mis lumi siinmail kaasa toob. Lühidalt oli eelmisel aastal maha sadanud lumi püsinud 3 päeva, mis halvas kohaliku elu täielikult. See tähendas, et linna ei tulnud sisse midagi ega läinud ka välja. Kõik turistid olid lõksus, kuna lennud ei toimunud. Toit ei jõudnud kohale, kuna teed olid suletud. Inimesed ei saanud tööle, kuna mitmed linnaosad on vähemalt 200m kõrgusel linna südamest jne. 

Kuigi autod ja bussid kasutavad siin suurema lume korral lumekette, puuduvad need paljudel autodel ning suverehv ei võimalda just väga palju. Kell oli võrdlemisi palju, kui me koju tulime, kuid inimesed olid juba praegu püsti seismisega hädas. Õnnestus minulgi ebasobiliku jalatsi tõttu ninali käia. Huvitav saab muidugi siis olema, kui öösel peaks kogu see kupatus ära jäätuma. Hetkel on ilmaennustus veidi ebaselge, osades kohatdes näitab justkui öösel langeks temperatuur -3ni ja osades kohtades paistab +1 jäävat. Samuti pole lennujaama kodulehel infot, kas hommikul esimesed saabuvad lennud peaksid maanduma või mitte. Viimane lend väljus kell 17:00 ja esimene peaks sisse tulema 08:10. 

No ja sellega meie seiklused alles algavad sest kui me koju jõudsime avastasime, et laest tilgub vesi alla. Sellest olen ka varem kirjutanud, et siinne ehituskvaliteet on tihtipeale küsitav. Kuigi maja kus elame on muidu võrdlemisi sooja pidav ja uuemapoolne, siis esialgu tilkus ainult ühest kohast. Hetkel (umbes pool tundi on möödunud) tilgub juba 4st kohast. Ma ei ole päris kindel, kui hästi ma täna öösel magan ja kui turvaliseks ma antud olukorda pean. See läga on võrdlemisi raske, loodan, et konstruktsioon vähemasti vastu peab. Moodsale majale kohaselt on lamekatus. :D
Pole midagi vooderdame voodi coretex jopedega ja katsume end kerra tõmmata. Hoian teid jooksvalt toimuvaga kursis. 

PS antud postitus on sobilik osaliselt üle 80 aastastele (ma ei hakka selle vahemärkuse kohta pikemalt kirjutama, kõik alla 80 aastased võivad vahele jätta selle lause). 

No comments:

Post a Comment