Thursday, January 16, 2014

Olles haige Indias...



Ma võiksin sellele teemale ilmselt mingi pikema peatüki pühendada aga üritan kokkuvõtlikult. Mingil imelikult põhjusel olen eelneval kahel siin viibimisel korralikult haigestunud Indiast lahkudes, sedakorda siis sain väikese patsilli endale külla üsna alguses. Kuigi mult on paljud inimesed küsinud, et noh kuidas troopikas lugu on, siis hetkel on siin talv, ehk ilma mõistes võrdlemisi kehv lugu. Indias on detsember ja jaanuar kõige külmemad kuud üldse, seega siis temperatuur on päeval kusagil 14-19 kraadi juures ja öösel langeb kusagil 4-5 kraadini. Majad ja elustiil aga sarnaneb siin suuresti Austraaliale ja Uus-Meremaale ehk siis mingit soojustust pole ning noh on lihtsalt vaheldus. Samuti ei ole siin kombeks kütta ning valdav osa majadest (trepid, põrandad) on marmorist, mis sooja ilmaga mõnusalt maja maha jahutab, jaheda ilmaga aga...

Niiet pole väga imekspandav, et suur osa meie kursusel osalevatest inimestest on külmetunud. Nii ka meie. Alguses sai võideldud käsimüügis olevate rohtudega aga see ei ole erilist mõju avaldanud, niiet täna sai mindud kohaliku doktori juurde. Üldiselt on erinevaid raviasutusi, haiglaid, kirurgi kabinette jms linnapeal näha väga palju. Parima võimaliku ravi tarbeks tasub kohalike käest uurida soovitusi.

Meid saadeti hotellist üsna lähedale väga muheda onu juurde. Haigla oli puhas ja võrdlemisi modernne või noh, kui ma võrdlen seda Nepaalis olnud haiglaga. Onu ise ka väga tore. Mingil põhjusel pisteti meile klaasist kraadiklaasid suhu (!) [väga veider viis kraadimiseks, mul oli koguaeg tunne, et ma hammustan kogemata selle kraadiklaasi puruks, kuna seda tuli kuidagi ebamääraselt hammastevahel kinni hoida]. Seejärel mõõdeti midagi peast (?), ma tõesti ei tea, mis aparaat see oli või mida onu vaatas aga igal juhul diagnoosiks on gripp. Gripi raviks aga kirjutati välja 4 erinevat rohtu. Lisaks ravimitele kirjutati välja ka dieet: ei mingeid vürtsiseid toite, see on muidugi üsna huvitav asi, mida siin täita, lisaks peaks jooma piima, kuristama kurku sooja veega ja igasugused külmad joogid tuleb ära unustada.

Mul ilmselt läksid silmad suureks, kui ma nägin, kuidas arst muudkui ravimite ridu paberile juurde kirjutas. Igal juhul, kui hr doktor seletas, kuidas ja mis rohtu võtta jooksis mul kuul kokku, õnneks apteegis saime korduvad juhendid. Lühidalt kokku võttes läks arsti visiit (seda, siis ette broneerimata ja järjekorra väliselt) maksma 350 ruupiat (u 4 eurot) ning kogu see peotäis ravimeid 329 ruupiat, ehk siis nõks vähem.

Loodetavasti hakkab kergem ja varsti uuesti täiel rinnal India elu nautimas.


No comments:

Post a Comment