Thursday, May 24, 2012

Kultuurilised erinevused

Pikemat aega mõnes teises riigis elades või viibides puutud kokku paratamatult kultuuriliste erinevustega, mõned neist on põnevad, üllatavad, arusaamatud, uskumatud jne. Mida aeg edasi, seda enam sa nendega harjud ja ilmselt ka samastud. Mõne aja möödudes oled samasugune ozzi mate, kiwi vms nagu iga teine. Slang on osa igapäeva suhtlusest ning mõneti muutub ka suhtlusstiil, huumorimeel ja mis kõik veel. Arvatavasti olen ma nende paari aastaga muutunud oluliselt tolerantsemaks, avatumaks ja mingis mõttes multikultuursemaks. Samas on teatud asjad, mis kunagi ei muutu. 

Ma ei hakka pikalt erinevusi lahkama aga puudutan ainult ühte teemat, mis mulle pähe ei mahu. Kuna plaanime nüüd mõneks ajaks jääda pidama Queenstowni, siis liitusin siin kohaliku spordiklubiga, et veidi oma heaoluühiskonna pekki maha raputada. Ma ei oska kuidas siin kohalike meestega lood on aga naised naasnuna lõunapausi trennist panevad oma tööriided vupsti oma higise keha peale ja määrivad peale deodoranti. Juba Austraalias tundus, et naistel on mingi tõsisem suhe oma kehaga. Vaatamata sellele, et õhtutundidel sikutatakse selga paar numbrit väiksemad ja vöökohani katvad kleidid ei ole kombeks riideid avalikult vahetada, avalikus kohas pesemas või saunas käia. Keha häbenetakse ning meie kombeid saunas käia peetakse imelikuks. Ma pole päris kindel, et ma sooviks ühiselt kontoris istuda miisuga, kes lõunapausi ajal on trennis käinud ning naasnud tööle ennast värskendamata. Kui nüüd asja positiivsemat poolt vaadata, siis iga kord pärast trenni saan ma istuda privaatsaunas. Nii palju kui on inimesi, on erinevaid harjumusi ja pika peale ei pane enam tähele detaile, mis alguses tundusid möödapääsmatult veidrad. 

3 comments:

  1. Amm Darwinis spordiklubis mu meelest küll käidi pesemas....

    ReplyDelete
  2. Noh ma ei tea võib olla see kehtib ainult Melbsi ja Queenstowni osas, et 95% naistest pesemisvõimalusi ei kasuta :)

    ReplyDelete
  3. Tead, ükspäev MyFitnessis peale trenni pesus olles hakkas mulle silma jube veider vaatepilt. Kaks sõbrannat (vist rääkisid omavahel prantsuse keeles) olid pesus bikiinides. Ainult et mitte täiskomplektis, vaid ühel ülemine ja teisel alumine ots seljas. Et justkui häbeneks natuke oma keha, et päris alasti ei julge võtta, aga päris riides on ka imelik dushi all olla, kuna teised on alasti... Igatahes meie kultuuriruumis oli see veider.

    Sinu postituse järgi tundub aga, et hoopis meie oleme veidrad (ja mulle meeldib meie veidrus :)).

    ReplyDelete