Monday, March 21, 2011

Lendamisest


Homme siis sätin end taaskord lennujaama ja põrutan Broome, mille sadamast laev väljub reedel. Olen viimasel aasta jooksul nii palju lennanud, et ületan vist sellega kogu oma elu lennutunnid. Paistab, et ajaga paraneb hirm. Varem pelgasin lendamist omajagu ja üksinda meeleldi üldse lennuki peale ei roninud. Praeguseks on tegemist punktist A punkti B jõudmiseks hädavajaliku toiminguga, lennujaama lähen pigem hiljem kui varem ning katsun alati leida mõne vaiksema nurga, et need tunnid ära tiksuda. Kusjuures tihtipeale on viimane võrdlemisi keeruline, kuna mõnusaid ja eraldatud kohti on lennujaamades vähe.

Sisuliselt siit Eestisse tulemiseks läheb vähemalt 2 ööpäeva ning minimaalselt 3 lendu, mille lennuaeg kokku on üle 24h. Melbournest Londoni käib ka üks otselend, kuid selle hind enamasti soolasem, kui läbi Aasia minna. Enamasti on lõpuks kohale jõudes alati veidi pohlamoos tunne peal. Olen jõudnud nii kaugele, et lisaks kõigele muule sisaldab käsipagas alati ööriideid, et vähegi värskem tunne oleks.

Kui saabuda Sydney lennujaama, siis tasub arvestada, et 5 dollarit maksab yhest terminalist teise sõitmine. Seejuures pole vahet kas international - domestic või vastupidi. Enamasti on lennujaama terminalide vaheline transport tasuta, kuid Sydney paistab selles osas erand olevat.

Lisaks mõtlesin, et jagan veidi oma pagasi kogemust. Nimelt olen elus kaks korda laenanud siit koju tulemiseks kohvrit ning mõlemad korrad on see purunenud. Minu üllatuseks oli sügisel Tallinnasse saabudes kohver ribadeks ning pöördusin pagasiteeninduse poole. Ilma mingi probleemita toodi tagant ruumist samas hinnaklassis kohver ning lasti asjad ümber pakkida. Vägav sujuv ja meeldiv teenindus.
Kui saabusin Tallinnast viimasel korral Sydenysse, siis oli kohver samuti ribadeks ning mingi ebamäärase kilega kokku mässitud. Seadsin oma sammud uuesti pagasiteeninduse poole, kus lasti täita paberid ning konstanteeriti fakti, et tõepoolest on kohver katki. Seejärel anti mulle aadress, kuhu ma pean Sydenys pöörduma. Minu mure peale, et mul on veel üks lend ees Sydneyst Melbourne anti Melborune aadress ja sellega nende vastutus piirdus. Suure lunimise peale sain info, kus oleks võimalik minu kohver niimodi kokku teipida, et mind järgmisele lennule ka lastaks. Melbournes sain kontorisse minnes uue kohvri.
Seega, kui saabuda Austraaliasse purunenud pagasiga, siis tuleb arvestada, et uus kohver tuleb hankida suure tõenäosusega mujalt, kui lennujaamast ning selleks peaks varuma veidi aega ning kannatust.
Lisaks kui kohver on puru, siis enamasti ei viitsi toll sinuga tegeleda ning tavapärasele väga põhjalikule kontrollile saadetakse sind otse tollitsoonist välja. Ausalt öeldes oli mul selle üle ainult hea meel, kuna vastasel juhul oleks ilmselt minu juuretis ja teeseen konfiskeetitud.

Lõpp hea, kõik hea.


No comments:

Post a Comment